Thursday, May 22, 2014

Biskut Famous Amos




Bahan-Bahannya:

250g butter
1 1/2 cawan self raising flour (saya guna tepung kek jer)
1 cawan tepung jagung
1 cawan brown sugar
1 biji telur kuning
1 sudu teh esen vanilla
1 1/2 sudu besar serbuk koko
1/2 besar milo (saya letak 1 sudu)
1 cawan gajus kisar(saya tak letak pun )
1 cawan badam kisar( ha! yg ni saya letak lebih)
coklat chip secukupnya( yg ni pun saya letak banyak)

Cara Membuatnya:
1) pukul buter dengan brown sugar hingga kembang,
2)masukkan kuning telur & esen vanilla ,pukul lagi kemudian masukkan bahan bahan dan gaul sebati.. tapi saya letak badam dan coklat chip kemudian...
3)sudukan atas dulang pembakaryang di sapu minyak... tapi imah tak sapu pun sebabnya di tak melakat pun..
bakar dalam 15~20 minit.. dalam suhu 160.. minit tu bergantung pada kepanasan oven masing...
peringatan:
lepas biskut ni masak(keluar oven) dia akan lambut(tak garing) biarkan ia sejuk dulu, nanti dia akan menjadi garing.... jangan risau...

selamat mencuba



shared Buku Resepi Online Ku's photo.

No comments:

Post a Comment